27 Ağustos 2008 Çarşamba

Çocuğunuza Sahip Olun !

Alaaddin'in sinirli ablası olarak ekibe katıldım ya,aynı gün yazmaya başladım.Hadi hayırlısı.Demek ki çok doluyum : )

Gerçekten de sinirlendiğim o kadar çok şey var ki şu hayatta,hangisini yazacağımı,hangisinden başlayacağımı bilemedim resmen..Sinirli deyince de sakın şöyle zannedilmesin ha..Huysuz,durduk yerde herkese çatan,haksızlık yapan..Değil !! Tam tersi,tamamen tersi hatta.
Bendeniz kendi halinde,kimseye zararı olmayan,insan haklarına son derece önem veren ve insanları sevmeye çalışan iyi niyetli biriyim.Keşke öyle olmasaydım.
Neden?
Böyle zararsız insanların daha beter üstüne geliyorlar ''Ses çıkarmaz'' diye de ondan.Daha Türkçesi ''İnsan olduğuna pişman ediyorlar'' diyebiliriz.
Aklıma geldikçe sinirlendiğim olayları,başrol oyuncularını yazmaya çalışacağım buraya elbette.

Şu an için aklıma gelen: Annesi tarafından ilgilenilmeyen çocuklar...
Iyyk..Hiç sevmediğim bir durumdur. Hatun kişi tutar elinden çocuğunun ya da çocuklarının,arkadaş ziyareti olarak size gelir.Daha doğrusu kurban olarak sizi seçmiştir.Çünkü elindeki canavarlar için yeterli oyun alanı,lunapark benzeri yerler bulunamamış olduğundan siz ve eviniz merkez üssü olarak seçilmiştir.
Daha kapıdan girer girmez ''Savulun lan!''dercesine annesinin elinden kurtulup doğru hedeflediği''mutfak''ya da ''banyo''veya bilgisayarın bulunduğu odaya doğru uçmuşlardır bile.
Ya çocuktur tabii.Ses çıkarmazsan uçar da göçer de..Bu arada dönüp annemize bakıyoruz: Gayet mutlu..Yuhh yani !!
Mecbur muyum ben be kadın senin çocuklarına evimi tarumar ettirmeye ? Mesut mutlu yılışacağına,bana ayıp olmasın diye bari ufacık bir tembihte bulunsana !

''Bir dahaki gelişine kabul etmemeliyim bu kadını!''diye her seferinde yüz kere aklımdan geçse de yine kurbanı olurum böyle gafil avlanarak..
Koltuğa kurulan hanımefendi artık sizden hizmet beklemektedir bir de. Çaylar,tatlılar,tuzlular,ikramlar..Saçtıkları güzellik öylesine parıltılı ki kesinlikle şahane ağırlamalı bunları !
Bizde de çocuk var ya.Böyle ziyaretlerde hayatımda bir kez bile ben demeden yanımdan kalktığını görmedim. Terbiye etmeyle ilgili olduğu kesin,hatta yüzde yüz.
En çok da bu yüzden kızıyorum ya. Lütfen çocuklara biraz tembih ve telkin. Onların fazla bir suçu yok. Suç sizde,rahatlığınızda,sorumsuzluğunuzda.
Böyle vurdumduymaz annelere (!) çok sinirleniyor ve şiddetle kınıyorum.

8 yorum:

MyBiber dedi ki...

Öncelikle sinirli ablalar arasına hoşgeldin Kasımpatı =D Ve yazdığın konuda epey sinirlenmişsin gerçekten. Gittiği yerde sadece doldurulacak çay bardağı ve tabağındaki pasta-böreklerle ilgilenen anneleri ben de kınıyorum. Bebeklikten çocukluğa geçiş aşamasında yani yaşlarının en hareketli olduğu dönemlerde mümkün olduğunca ev ziyaretlerine katılmamayı tercih etmiştim ki çocuklarımın ikisi de oldukça uysaldır; erkek olmalarına rağmen =D Gelişimin doğal bir süreci olan bu hareketlilikte ne ben üzüldüm, ne çocuklarım, ne de başkaları... Hele ki yaşı ilerlemiş çocukların ebeveynleri daha da titiz ve dikkatli olmalı bu tip konularda. Ağaç yaşken eğilir değil mi?

beenmaya dedi ki...

annem uzun süre çocuk baktı ve anlattığı şeyleri bırak bizzat kendi öyle şeylere şahit oldu ki "anne" olmak bu kadar basit bu kadar kolay olmamalı diye düşünmeye başladım...

Zeugma dedi ki...

Teşekkürler chaotic,hoşbulduk :D
Şu durumda sanırım en sinirli abla benim :D
Aslında o kadar neşeli,mizahı da çok seven biriyim ki..Ama bu tür vurdumduymazlıklar veya haksızlıklar beni çıldırtabiliyor gerçekten.
Çamaşır makinasının içine girmiş çocuk buldum ben banyoda ya :)))
Evde bozulmamış eşyam kalmadı neredeyse.Şeytan diyor ki ''Tut bacağından annesinin başına çarp şu çocuğunu!''
Çünkü ben hiç o kadar rahat olmadım,çünkü ben tıpkı senin gibi sorumluluk duygusuyla davrandım,çünkü ben uygun olmayan dönemlerde ev ziyaretlerine ara verdim..Ve tabii ki ''Ağaç yaşken eğilir''.
Seni tanıdığıma çok memnun oldum.Sevgiler,öpüyorum..
@beenmaya,anneliği çok basit görenler var ne yazık ki...

vili dedi ki...

4 yaşında bir kızım var. Ama maalesef gittiğim yerde pekte yanımda sessizce oturmuyor. Yapılmaması gerekenleri söylemiyor değilim elbette ama henüz küçük..Ve kendimce bir önlem olarak her ortama girmiyorum. Onun ve benim rahat olacağımız yerleri seçmeye çalışıyorum :)

Zeugma dedi ki...

Sinirli ablalar zaten öyle rahat insanlar değildir ki Vilicim.. :)
Kendi kızdığı şeyleri asla başkalarına yapmazlar..
Haksız mıyım?
Sen elinden geleni yapıyorsun baksana..
Sorumluluk duygusu taşıyan bir anne olduğun için kutluyorum..
Sevgilerimle : )

stickman dedi ki...

yazı yazılalı az bi zaman olmamış ama yeni okuyabiliyorum. Zeugma? sen bizim evin neresine kamera koydun söyle hemen! çabuk söyle! sen beni tanıyomusun? anne? anne sen misin? bak bi laptop alıp evin bi yerinde gizli gizli yazı yazıyosan yakarım bi gün! sanki beni tanıyo gibisin. insanın sinir olduğu şeyler, canını sıkan, sevmediği şeyler bu kadar mı aynı olur. en ince ayrıntısına kadar. süpersin. ben hayatta hiç bişeyden çekmemişimdir herhalde misafir çocuklarından çektiğim kadar. herşeyimi kırdılar, bozdular, yırtılar, talan ettiler. ve anaları hiç bişi demeden bu duruma güldüler sadece. daha halende çekmekteyiz kendilerinden ve analarından. bi de o kahkaha atışları yokmu o kadınların. öldüresim geliyo. çocuk koltuğun tepesine çıkıyo, perdeyi asılıyo, +perdeyi ağzına almış çiğniyo, anası bi metre yanında, bişi demiyo. bi bu anaların şöyle bi modeli var ki onlara ana demek ne kadar doğru bilmiyorum. çocuğun eline verirler yiyecek bişi ki bu da kesinlikle dökülecek bişidir. o çocuk onu adeta yemez, evin her cm karesine döker. iki gün daha bayram, iki gün sık sık gelecek bu çocuklar ve anaları. :(

Zeugma dedi ki...

Ah Stickman sen benden de dertliymişsin :)
Teşekkür ederim buradaki sinirli ablaların yazılarını okumaya geldiğin için..
Ben senin blogunda neşeliyim ama aslında sinirden ölüyormuşum gördün mü? :))
Anlattığın durumlar bence seni ve öğrenciliğini hatta notlarını etkiliyordur:(
Korkutsana o çocukları.Suratını as,bağır,ikaz et.Ne bileyim bul bir şeyler.
Anlattığın kadınlar habersiz gece gezmelerine de meraklıdır..Hiç çekilmezler.Yanmışsın sen çıra gibi..
Ve asla laftan anlayıp ıslah da olmazlar.Gittikleri yerde ne yaparsa yapsınlar haktır,dokunulmazlıkları vardır sanırlar..
Uff..stickman.Sinirlerim ayağa kalktı yine:)
Bence çekilmez sizin ev,korkut bir an önce:)
Nazik ziyaret için tekrar teşekkürler..

stickman dedi ki...

rica ederim Zeugma. seni okumak çok güzel. o çocuklara ve analarına karşı yapılabilecek hiç bi savunma yöntemi yok maalesef, hiç bişi engelleyemiyo onları. artık ben pes ettim zaten, canımı fazla yakmadan öldürmelerini bekliyorum :)