7 Ağustos 2008 Perşembe

HP REZALETİ !

Yaklaşık 2 aydır neredeyse ruh hastası olmama sebep olmuş bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ben çok uzun yıllardır saplantı halinde HP kullanıyorum, ne alırsam HP alıyorum. Bunun birinci sebebi ise, artık bilmiyorum şanstan mıdır, hiçbir şekilde en ufak bir problem yaşamamış olmamdı. Yani 2 ay öncesine kadar teknik servis yüzü görmemiş bir tüketiciyim :-) Etrafımda herkesi de şimdiye dek HP almaya teşvik ettim. Yoğun ısrarlara karşın özellikle dizüstü bilgisayar konusunda Toshiba’ya geçmedim, geçemedim, nasıl bağlı bir müşteriysem artık :-)

Gelelim konumuza. Benim emektar 4 yıllık HP dizüstü bilgisayarın hafızasını artırmaya yani RAM taktırmaya karar verdim. Bir iş nedeniyle yurtdışında olduğum için Hp Türkiye’yi arayarak bulunduğum yerin yetkili servisinin bilgilerini aldım. Ve macera işte bu anda başladı.

Bilgisayarı servise verdim, bir gün sonra gelip almamı istediler. Hazır elleri değmişken bir de format da atmalarını rica ettim. Ertesi gün almaya vaktim olmadığından servise eşimi gönderdim. Servise girdiğinde iki genç bilgisayarda oyun oynuyormuş, eşime binbir oflama puflama ile bilgisayarının hangisi olduğunu sormuşlar. O da sinirlenmiş, elindeki kağıdı vermiş. İki genç uzun zaman bilgisayarı aramış, sonunda çantasıyla birlikte yaklaşık on tane bilgisayarın altına atılmış şekilde bulmuşlar ve olayı hatırladıklarını ancak bakmaya vakitlerinin olmadığını, ancak 2-3 gün sonra bakabileceklerini, baksalar bile ellerinde RAM olmadığını, sipariş verseler uzun zamanda geleceğini ve bunun da yaklaşık 120 dolardan fazlaya patlayacağını, çok yoğun (!) olduklarını belirtmişler. Eşim de sinirlenmiş, bilgisayarı aldığı gibi çıkmış.

Yol üstünde gördüğü ilk bilgisayarcıya girerek, Ram taktırmak istediğini söylemiş, oradaki genç çantayı bir açmış, bir de ne görsünler, DVD kapağı kırık ve kapanmıyor, içinde de kırık plastik parçalar dolu !. Bunun üzerine Hp servisini aramış ama sorumluluğu kimse üzerine almayınca, eşim lanet ederek konuyu bıraktı ve o bilgisayarcıda RAM’i taktırarak eve geldi. Ben de bu konuyu bir hayli kafaya taktım, derdim yeni Dvd falan da değildi, derdim hatalıların en azından bir özür dilemesiydi ve bu kadar güvendiğim HP imajının bu tip insanlarca yıkılmasını önlemekti. Gönüllü HP elçisi olmak benim neyimeyse?! Oturdum konuyu hem Amerika hem de Türkiye HP’ye yazdım, anlattım. HP Türkiye beni birkaç defa aradı ancak hala bir sonuca ulaşılamadı.

Bununla yetinmeyerek, bulunduğum ülkenin Hp genel merkezine ulaştım. Teknik servislerin kalitesi ve hizmeti onların sorumluluğunda.Burada yetkili kişiden aldığım cevap şu oldu: “Teknik servisin hataları veya onların iyi hizmet vermesi bizi ilgilendirmez, onları kontrol etme veya uyarma işi de bizimle alakalı değil.” !

Bundan çok kısa bir süre sonra (1 hafta kadar) bilgisayar durduk yerde ısınmaya, kapanıp açılmamaya başladı. Biz de elimiz mecbur, denize düşen yılana sarılır hesabı, burada bu konuda herhangi bir uzman bulunmadığı için, düştük yine HP yetkili servis yollarına. Aldılar baktılar, ana kartı yanmış, 650 dolarcık gerekiyor dediler. Fakat bilgisayar arada kendi kendine açılıyor, kullanılabiliyor, yani sanki anakart arızası değil de chipset veya güç kaynağı ile ilgili bir şeymiş gibi duruyor. Fakat bunu onlara anlatmak güç çünkü kolay olanı alıp yenisini koymak ne de olsa ! Ve ayrıca onlara ilk götürdüğümde DVD kapağını kırmışlardı, don lastiğiyle tutturmuş dolaşıyordum kapağı ve şimdi bunların bilgisayarı açıp orasını burasını da daha önce kurcalamamış olduklarından nasıl emin olabilirdim ki? El değmemiş kızoğlankız bilgisayarım pert oldu çıktı !

Bunun üzerine ben oturdum Hp ye yeni bir yazı yazdım ve Hp servisi nedeniyle, sapasağlam bilgisayarıma Ram taktırma sevdamla, elimdeki bilgisayardan da olduğumu anlattım ve muhtemelen büyük olmayan arızasının Türkiye HP tarafından tamir edilmesini istedim. Bilgisayarı TR’ye götürecek birini de buldum. Ayrıca zaten yeni bilgisayar da almak istediğim için bir HP DV6760 siparişimi de aynı kişiye verdim. Ama HP’den bir telefon geldi ve kendilerinin kesinlikle ücretsiz olarak eski bilgisayarımı onaramayacaklarını belirttiler. Bu noktaya kadar hala insan hatalarının bir markaya zarar vermesine izin vermemeyi düşünüyordum. Yeni bilgisayarımı da 2500 YTL vererek almak üzereydim tam da. Tek istediğim eskisinin en azından tamir edilerek biraz gönlümün alınması idi. Ücretsiz tamir edemeyeceklerse bile, en azından bana jest yapıp birkaç kuruş indirim yaparlar da gönlümü alırlar belki demiştim. Ama HP için kendi hatalarına rağmen müşteri bağlılığının devamının bir önemi olmadığını görünce de, derhal sipariş verdiğim arkadaşımı aradım, bana Hp değil, taş gibi en iyisinden bir Toshiba almasını istedim, kaça mal olursa olsun. Bunu yaptığımı HP'ye de yazdım, Toshiba aldığımı söyleyip teşekkür (!) ettim, ama cevap veren dahi çıkmadı. Nitekim bugün yeni Toshiba bilgisayarım alındı, birkaç gün içerisinde elime geçecek.

O kadar problem yaşamama rağmen, ne olursa olsun yine marka alışkanlığımı değiştirmeye niyetim yoktu. Ta ki Hp bana son darbeyi vurana kadar. Internetten şöyle bir araştırdığımda, Hp mağdurlarının bir çok site açtığını, bir çok forumda yazılar yazdıklarını gördüm.

Bildiğiniz gibi Dell de çok iyi bir markadır. Dell’in daha ucuz olmasının tek sebebi yedek parça maliyetinin olmamasıdır. Yani teknik servisler, kurumsal müşterileri dışında yedek parça stoğu bulundurmazlar. Sizin bir arızanız olduğunda yurtdışına sipariş verilir, bu sipariş ortalama 3 haftada gelir. Teknik servis ve distribütörlerin yedek parça stoklama durumu olmadığı için de, bu maliyetin düşülmesiyle bilgisayarın da tüm dünyada fiyatı düşer.

Hp’nin de yedek parça bulundurmadığını ben bu maceramla öğrenmiş bulunuyorum.

Kıssadan hisse, hiç kimseye kesinlikle HP önermiyorum. Her şey alana kadar, aldıktan sonra rezillik diz boyuna çıkıyor. Dizüstü bilgisayar deyince, kesinlikle notebook’un tankı denilen Toshiba’dan şaşmamak lazımmış, bu da benim kulağıma küpe olsun. Nitekim yeni bilgisayarımı sipariş vermeden önce bilimum bilgisayar satıcılarını telefonla aradım ve hepsinin de ilginç bir şekilde benimle aynı fikirde olduğunu ve Toshiba’yı tercih etmem gerektiğini önerdiklerini gördüm. Ne oldu, aslında HP görünüşte bir tek müşteri kaybetti gibi görünüyor ama işin aslı öyle değil. Ben de bilişim sektöründenim ve tanıdığım tüm firmalar bir şey alırken bana da fikir sorarlar. Elbette artık ben de gerek Internet vasıtasıyla gerekse sözle bu olayı herkese duyuracağım. Tüketici haklarını, müşteri hizmetlerinin gerçek anlamını onlar öğrenene dek de bu işin peşini bırakmayacağım. Internette gördüğüm kadarıyla tek mağdur ben de değilmişim Ve artık HP’den bir şey de istemiyorum, zaten yeni Toshiba’mı aldım, çok mutluyum ve eski HP bilgisayarımı da memlekete dönünce normal bir bilgisayarcıya tamir ettirmeye çalışacağım. Düzelirse düzelir, düzelmezse atarım gider.

Bu hareketleri nedeniyle HP’yi kınıyorum ve bundan sonra HP kullanmaya da, tavsiye etmeye de sonsuz kadar tövbe ediyorum ! Ve aşağıdaki linklerde de görebileceğiniz gibi Hp Mağdurları için site bile açıldığını ve yalnız olmadığımı, hatta benim yaşadıklarımın aşağıda yaşananların yanında neredeyse bir hiç olduğunu görüyorum :

http://pavilionmagdurlari.blogspot.com/

http://www.cisday.org/2006/10/16/hp-hakkinda-birseyler/

http://www.harmankaya.org/yazi-97-HP-Ile-Sonunda-Mahkemelik-Olacagim.html

http://kimliksiz.org/kimliksizsiniz/index.php?view=article&catid=40%3Aguendem&id=149%3Ahp-madurlar&option=com_content&Itemid=53

http://forum.donanimhaber.com/m_18707810/tm.htm

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de bir Toshiba NoteBook aldım ve gayet de memnunu. Hp'nin kötü ünün bir kaç defa duymuştum. Siz de teknik servis ile fazla haşırneşir olmadığınızdan olması gerek makine iyi olunca iyi sanmışsınız sanırım. :)

Oysaki kullanıcı şunu bilmeli. Ürün satış sonrasındaki teknik servis performansıyla ölçülür. Toshiba hem parça hem fiyat bakımından gerçekten uygun fiyatta ve kaliteli bir ürün. P300D10V modelini kullanmaktayım şu anda ve hiç bir problemle karşılaşmadım. Tabi XP işletimsisteminin kullanılamaması dışında. :)

Arzu dedi ki...

@immortalance haklisin ama etrafimda duyduguma gore en yaygin teknik servis HP'nin idi, o da beni etkilemisti biraz. Ama yayginlik esittir kalite demek degil yani elbette :-))

Official Editor dedi ki...

dünyanın en iyi laptopları bence compaq taydı, hp 'de compaq'ı bünyesine katınca, dedim ki kimse bunların eline su dökemez... ama maalesef, biri ya da birileri milyarca dolarlık imajı silebiliyor..

benimde laptopumda arıza var... aynı açılıp kapanma sorunu..tahminimce biosta bir sorun var.çünkü bios saati eski tarih gösteriyor, ve biosa şifre koymuştum, kendi kendine kırmış...garantiye götürmeye korkuyorum :S gider 3 ay gelmez bir de üstüne para isterler diye... benimki hp de değil, vestel :(((

siminya dedi ki...

Bende Hp nin iyi olduğunu sanıyordum ! Bu gidişat biraz servislerde çalışanların yetersiz eğitiminden, işlerini ciddiye almamalarından, birazda Hp nin müşteri kaybetmeyi umursamamasından kaynaklanmış..Demekki markaya değil kullanıcı memnuniyetini araştırarak ürün almalıyız, yeni bilgisayarın hayırlı olur umarım.

MyBiber dedi ki...

Arzu'cum öncelikle geçmiş olsun. Gerçekten çok sinir bozucu olaylar bunlar. İnsan o anda haksızlığa tahammül edemediği için daha çok hırslanıyor. Yoksa önemli olan senin de dediğin gibi dvd kapağıymış, vs. imiş değil yani. Gözünden çıkartıyorsun bir yerden sonra... -ki ayrıca neden çıkartalım ama insana "lanet olsun!" dedirtiyorlar- Buna benzer bir olay fotoğraf makinemizle ilgili olarak başımıza gelmişti bizim de... Siminya'ya katılıyorum; yetkili servislerdeki kişileri eğitmek lazım öncelikle. Müşteriye hitap tarzı, davranış kurallarından başlayarak hem de... Yeni bilgisayarın da hayırlı olsun, iyi günlerde sorunsuz kullanman dileğiyle...

majik dedi ki...

vay be ne macerası varmış Hp nin linkleri de takip ettim berbat bir anlayış bende notebook yok toplama pc taraftarıyım eğer bir notebook alacak olsaydım bu marka ASUS olurdu. Toshiba iyi bir marka ama üretimde yeteri kadar özen göstermiyor Vestel den bir farkı yok birçok ürünü vestel fabrikasında fason olarak üretiliyor. Hitachi adamlar aşmış olayı üretimin her aşamasını takip ediyor mühendisleri. Sharp en son okuduğum dergide Hitachi ile ortak fabrika açtılar Polanya ya bence Sharp hitachinin bir adım önündedir. neden polanyaya fabrika açma gereği duydular vestel den istedikleri sadece bizim ürünümüzü üretecek bant olması bu adamlar başka markaya dokunmayacak bizim standartımızı kavrayıp ona göre çalışacak ama vestel yapmadı çünkü müdürleri sayı diye ölüyordu yıl sonunda alacağı primi hesaplıyordu... al şimdi işleri bozuldu adamlar gittiler Nec ile anlşmışlardı önseri üretim yapıldı 100 adet plazma veya lcd NEC ürünü incelemiş bizim kaliteyi yapamazsınız demiş ve anlaşma sağlanamadı
ve benimde fanatiği olduğum meşhur AMD k8 işlemcileri ile ünlü az yağlı işlemci kızartması olarak internete videoları verildi. şimdi ise fiyat performans açısından bakıldığında + işlemci ısısı göz önünde bulundurulduğunda İntel in her zaman önünde ve 2007 yılında da ısınma problemleri yaşayan intele teknolojisini sattı.

Bigün derslerini alılar...

Arzu dedi ki...

arkadaslar naapın yapın mutlaka bilgisayar almadan önce internetten çıkan problemleri iyi araştırın. Sonuçta teknolojik bir ürün bu, illa ki arıza yapacak da, önemli olan arıza çıkınca servisin nasıl davrandığı, yedek parça bulundurup bulundurmadığı, ilgili-alakası vesaireye de bakmalı. Sonra linklerde olduğu gibi rezil oluruz elimizde kalır.

Benim yeni aldığım da yakında elimde olacak inşallah, bekliyorum bakalım sevinçle :-)

Ukturk dedi ki...

Arkadaşlar herkes birşeyler söylemiş.Bende söyleyeyim.İçimde kalmasın.

Benim aldığım çoğu şein markası Hp'dir..Yazıcı,Laptop(2 tane) ,Fotoğraf Makinesi falan...Bir süre bunlardan hiçbiriyle sorunla karşılaşmadım...

Geçen sene yazın laptoplardan biri arıza yaptı.Daha 1 aylıktı alınalı...Neyse ben bunu servise götürdüm..Tamam beyfendi halletcez biz sorununuzu dediler..1 hafta oldu ses yok.Bekledim.. 2 hafta oldu hala arayan soran yok..Baktım olmuyor ben kendim aradım..Birader ne oldu bizim makine diye...

Ne zaman vermiştiniz diyor..Saf ayağına yatıyor...İşte şöyle de böyle de birsürü şey söylüyor..Benim makine 2 ay böyle süründü..Canıma tak etti..

Derin ingilizce bilgimle Hp Abd ofisine ve Hp Türkiye Ofisine bir mail çaktım..İngilizce Türkçe olarak..2 gün sonra telefonum çaldı..Servisten arıyorlar..Bir iltifat bir ilgi..Makinenin hatalı olduğunu sölediler..Adresimi tekrar aldılar.

3 gün sonra ise evime benim makine core duo 1.66 ydı Hp'nin core duo 2 ghz olan makinesi paketle geldi..Üstüne de özrü dilediler...

Yani anlayacağınız uğraşmayın servisle falan..Bunlar kurumsallaşmış şirketler..Mailleriniz dikkate alınacaktır..Bir de bu şekilde Fakir ev aletlerinde de mail atmıştım..Sonuş yine ben kazandım:P:p

Arzu dedi ki...

Sevgili ukturk, yazimdan da gorecegin gibi en az 10 kere ABD ye, daha da fazlasini Turkiye HP'ye yazdim, beni birkac defa aradilar, konustular, sorular sordular. Ama ne olursa olsun hicbir sekilde sorun cozulmedi. Benim verdigim linklerden gorecegin sekilde cisday'deki yazi gibi mesela, adam aylardir yeni aldigi bilgisayarini kullanamiyor, parasini oduyor ama yeni aldiginda arizali cikmis. Bu ve bunun gibi bircok ornek var, sen sanirim aramizdan sansli olansin :-) Istisnalar kaideyi bozmaz :-) Hp'ye diyorum ki, sizin servisiniz kirdi, o da diyor ki bana cevaben "olsun ama sizin garantiniz bitmis, yine de HP ucretsiz tamir edemez." "O zaman uyari mektubu yazin servise, bendne en azindan ozur dilesinler" diyorum, o da olmuyor.

Adsız dedi ki...

Benim notbook tankım,Casper
Allaha şükür memnunum alalı 1,5 yıl oldu tık yok şimdilik...
Bence,teknik servis yüzünden markadan iğrenmemek gerek.

Arzu dedi ki...

royalim rojanam, zaten gerçek hizmet teknik servis aşamasına gelince ortaya çıkıyor maalesef. Şimdi seninki bir arıza yapsa, 3 ay serviste kalsa ve hala sen bilgisayarsız otursan, hangi küfürleri sıralarsın? :-)
Bence asıl teknik servis yüzünden markadan iğrenmek gerek, yoksa markanın kaşında gözünde değiliz yani :-)

Unknown dedi ki...

canim yaaa cok gecmis olsun.
basina gelenleri okuyunca kaygilandim. benim dell latude vardi gecen kis bozuldu bir de satin almaya gititgimizde dell marka dover olmezdir diye oyle ovdulerki
anllatamam.
neyse izmirdeki servis tamire istanbula gonderdi uc hafta sonu geldi bir ay gibi kullandim gene ariza verdi gene gitti servise neden boyle ariza verdigini sordugumda servisin soyledigi cok ilgimi cekti bazi laptoplarda bu sorun yasaniyor sans meselesi dedi cok garip elelktronikte sansa kaldiysak vay halimizeeeee
laptopun gittigi bisey degil ben bilgisayarsiz kaldim delirdim bilgisayarin hayatimda bu kadar onemli rol teskil ettigini ogune kadar anlamamistim kizimdan oglumdan bilgisayar dilenmeye basladim neyse bir ay sonra geldi ama ben bu arada bir agladim bir sizladim esim bakti garibim kiyamadi hp nin pavilion entertainment marka bilgisayarini aldi Allaha cok sukurki bir yildir kullaniyorum sikayetim yok ama simdi icime bir kurt dustu ya garantisi biterde bozulursa ne yapacagim:(((( servisin bu kadar kotu olmasi beni endiselendirdi.

canim tekrar gecmis olsun.
selam ve sevgiler.

Arzu dedi ki...

Özgülcüm, belli olmaz sonuçta, umarım önemli bir arıza vermez seninkisi.Sonuçta ben de eski serilerden birini 4 yıl sorunsuz kullandım. Ama şu son zamanlarda internette dönen geyiğe göre, pavillion serisinde mühendislik hatası varmış, artık detayını bilemiyorum. Ben de pavilion almanın eşiğinden döndüm zaten. İnşallah seninki bir arıza çıkarmaz, gerçekten de şans işi bu. Ama ne olursa olsun, bana dokunmayan yılan bin yaşasın dendromundan hepimizin kurtularak, birlikte tepki vermemiz lazım ki, en azından bizden sonrakilerin başına birşey gelmesin. Sonuçta ben bu yazıyı da o nedenle yazdım, yoksa HP ile çoktan işim bitti ve Toshiba aldım bile. Ama ne olursa olsun, geri kalanların sorun yaşamaması için markanın aklını başına alması laızm. Ben HP çalışanı olsaydım, internette heryere yayılmış olan HP efsaneleriyle biraz ilgilenir, elimden geldiğince markayı lekelememeye çalışırdım. Ama dünyanın gerçeği şu ki, şu an HP iyi sattığı için hiç umursamıyor, nasılsa ne yaparlarsa yapsınlar insanlar alıyorlar ! O nedenle de tepkiyi göstermek ve akıllarını başlarına almalarını sağlamak lazım dediğim gibi...Sevgilerle,

Arzu dedi ki...

Sonunda yeni Toshiba'm elime ulasti, hayirli olur insallah :-)

Asil Bayav dedi ki...

Arkadaşlar durumunuza gerçekten üzüldüm ancak şöyle bir durum var elektronik şans işi ben 2006 senesinde 2. el dv2000 aldım makine yeni bir 2. eldi . Makine 2 ay sonra pili 30 dk gitmeye başladı makineyi izmir çankayada toplama merkezine bıraktım 15 gün sonra cep telefonuma bir mesaj geldi gittim makinemin pili değişmiş şekilde aldım şu anda hiç bir sorunu yok ve sene 2010 . Lg konusuna gelince 2007 de bir müşterime lg monitör sattım 2 gün sonra titreme problemi ile aldım ve servise gönderdim 10 gün sonra onarılıp geri geldi ama daha sonra tekrar aynı hatayla servise gitti gene aynı problem oldu bende sinirlenip ekranı kutusuyla depoya kaldırdım tabiki müşterimede başka marka 0 monitör verdim. 2009 ağustos ayında depomu toplarken bu ekran gene elime geçti lg servisi aradım yetkili servislerine ücret onlardan olmak suretiyle yollamamı istediler yolladım 30 gün sonra aradığımda cihazın bire bir değiştiğini söylediler ve kargoladılar su andada o monitörü kullanarak yazıyorum.Ne diyeyim elektronik ve motorlu araçlarda sanş çok önemli. Bir bakıyorsunuz arkadaşınızın makinesine format atayım diyorsunuz bir daha çalışmıyor. Bir bakıyorsunuz makinenizi reset atıyorsunuz ekran gidiyor. Sonuçta bu firmalarda allah yapısı malzeme satmıyor biraz daha anlayışlı olmak gerektiğini düşünüyorum . Bol elektronik şansı diliyorum