1 Aralık 2008 Pazartesi

TEK BİR CÜMLE, KOCA BİR DÜNYA

Varolan kitaplığım dışında annemin tüm söylenmelerine karşın yatağımın başında oluşturduğum küçük çaplı bir başka kitaplığın üzerinden ilk kitabı çekip alıyorum.Latife Tekin, Unutma Bahçesi...

Bu kitap ilk olarak ismiyle dikkatimi çekmişti ama rastgele açıp da okuduğum tek bir cümle sayesinde alıp okumuştum. Hani bazen tek bir söz, bakış, dokunuş yeter ya, içinde koca bir dünya saklıdır aslında, bana da tek bir cümle yetmişti işte bu kitapla aramda tarifi olmayan güçlü bir bağ kurmaya...

Ne tesadüf ki şimdi de ilk olarak sevgili voodoo girl’ün sayfasında rastladığım, sevgili Nily’in de sihirli değneğiyle dört bir yana dağıtıp yaydığını gördüğüm, bana göre gelmiş geçmiş en güzel mim olan bu oyun için yine tek bir cümle yazmam gerekiyor. İşte 56. sayfadaki içinde koca bir dünyanın saklı olduğu 5. cümle...

“Unuttuğum şeylerin üzüntüsünü pek duymam artık ama yorgunluğunu hissettiğim olur”

Unutmakla ya da benim lügatımdaki karşılığı olan ‘unutmuş gibi yapmakla’ ilgili söylenebilecek o kadar çok şey var ki...Ama ben tek bir cümlenin içine sığmış olan bu koca dünya üzerine başka bir söz söylemek istemiyorum. En azından şimdilik...

Bu mim bir oyun gibi. İsteyen herkes oynayabilir, kimseye paslanmıyor. Tek yapmanız gereken;

*Kendinize en yakın kitabı almak
*Sayfa 56’yı açmak
*5.cümleyi bulmak
*Cümleyi bu kurallar ile birlikte yayınlamak
*En sevdiğiniz, en moda veya en entellektüel kitabı seçmeyip, en yakınınızdakini almak...

İşte kurallar bu kadar. Peki ya sizin tek cümledeki koca dünyanız hangisi...

4 yorum:

MyBiber dedi ki...

Bu mim tarzı olayı ben de ilk defa sevgili Nily'de gördüm ve kendi blogumda olmasa da onun o yazısının altına yorum bırakarak katıldım bu oyuna... İnsanı, "acaba ne çıkacak?" diye meraklandırıp heyecanlandırdığı için hoşuma gitti. Şarkılardan fal tutmak gibi... Özdemir Asaf'ın, "Bir Kapı Önünde" adlı şiir kitabı vardı hemen yanıbaşımda. 56. sayfada "Boğaz Gezintisi" adlı şiiri çıktı ve 5.cümlesi de şu idi: "Gelip geçmiş!" :)

Aymen dedi ki...

hiçbirşey unutulmuyorki tamamen. yorgunluğu ise hafifletilebilir sadece.

Adsız dedi ki...

orhan pamuk masumiyet müzesi kitabının ilk sayfası ve ilk cümlesi 'HAYATIMIN EN MUTLU ANIYMIŞ BİLMİYORDUM'kitaba bu sözlerle başladım ve bitirdim:)

beenmaya dedi ki...

@CHAOTIC: sahiden de gelip geçmiyor mu zaten hayat bile :)) bu mim gerçektende çok eğlenceliydi :))

@Aymen: bu konuda hemfikiriz. unutmak diye bir şey yoktur. unutmaya çalışmak vardır sadece :))

@yeşiltakvim: evet güzel bir başlangıç cümlesiydi bu. en azından ben beğenmiştim :))