18 Kasım 2008 Salı

Erdemli Olmak

İnsanoğlu denen varlık ne kadar tuhaf.Bunca yaşa geldim,çeşit çeşit insan gördüm,tanıdım, şaşırdım, şok oldum. ''Artık bundan ötesi,daha beteri yoktur!'' diye son noktayı koydum. Ama ne yazık ki bitmemiş, bitmiyor, bitmeyecek..
Gün geçmiyor ki yeni bir zavallı tanımayayım. ''Zavallı''demekten başka tabir gelmedi aklıma bu arada.
Ama ne demem gerektiğini inanın ki bulamadım.
İnsan olma özelliğinin zerresini bile taşımayan bir yaratığa en uygun yakıştırma bu bence. Böylelerini hasta ruhlu, acınası bir kişilik olarak gördüğümden olsa gerek..
Mütevazı olmak..Bir insanda bulunması gereken en güzel özelliktir, erdemdir. İyi bir aile terbiyesi almış, kendini bilen, ruhu güzelliklerle ve insan sevgisiyle dolu bir insan asla kendini büyük görmez. Durduk yerde kimseyi küçümsemez, kendini bir halt zannetmez.

Büyüklük hastalığına yakalanmakla yakından ilgili bir şey bu. Kendinde var olduğunu sandığı birkaç sıradan özellik, kişilik bozukluğuna zaten yatkın olan böyle insanları derhal değiştiriyor ve insanları küçümseyip tepeden bakmasına yol açıyor.
Ne acınası bir durumdur bu Yarabbim! Bu insanlardan çevremde o kadar çok gördüm, tanıdım ki sanki sıraya girdiler.
Tecrübeyle sabittir ki aşağılık duygusuna sahip insanlar mütevazılıktan zerre kadar nasibini alamıyor ve kimlik arayışına girip durduklarından kişilikleri bir türlü oturmuyor.
''Ben olmasam asla olmaz !'' zannetme huyları gelişmiş, ''Küçük dağları ben yaratttım..'' edalarında, yanlışlarını asla kabul etmeyip inatla savunan, genellikle de en yakınları dahil kendinden başka hiç kimseyi beğenmeyen tipler bunlar.
Girdikleri her topluma nifak tohumları saçmadan duramadıkları yetmezmiş gibi, ''kendinde olan kimsede olmasın'' huyları da gelişmiş durumda.

Bir de dikkat edin, eğer bu tip bir insan servet veya belirli bir yetkiye sahipse etrafında bol miktarda ''yalaka'' mevcuttur. Ve bu yalakalar onları son derece memnun eden tamamlayıcı unsurları,parçalarıdır. Onlarsız asla yapamazlar.
İşin kötüsü yalakaları onlardan daha da zavallı birer kişilik bozukluğu vakasıdır.
Ama günün birinde söz konusu servet ya da yetkileri ellerinden gittiğinde derhal terkedilirler. Zaten bunu en başta kendileri biliyordurlar. Ama böyle yaman çelişkiler onlar için önemsizdir.
Müthiş kıskançtırlar. Durduk yerde dünya iyisi bir insanın sahip olduğu en ufak bir güzellik batar onlara, kıskanıp hemen aleyhinde konuşmaya, zehir saçmaya, eleştirmeye başlarlar.

Kimileri de gizliden gizliye yaşar bu duyguları ve her an sırtından vurmaya hazırdır kıskandığı o zavallı insanı.
Efendim,gurura ve kibire kaptırmasın kimse kendini. Mütevazı olalım ki her zaman kazanalım. Üzerimizde güzel özellikler, erdemler toplayalım. Kalıcı olsun mümkünse...
İnsan tanımak için psikoloji okumak gerekmiyor bence. Şaşkınlıkla izlediğimiz değişik insan davranışları bizde böyle bir birikimi sağlayabiliyor.
Hem de teorik değil, uygulamalı, şaşırtıcı, son derece kalıcı bir biçimde. Uzman olup çıkıyorsunuz işin özünde.

Elbette ki mütevazı olmanın da bir ayarı var. Yani alçakgönüllü olayım derken kendimizi de küçük durumlara düşürmemeliyiz.

Son satırlara gelmişken; tanımış olduğum kalbi insan sevgisi,iyilik ve güzellikle dolu sınırlı sayıdaki değerli insana teşekkür ediyor, sevgilerimi gönderiyorum. İyi ki varsınız...

5 yorum:

MyBiber dedi ki...

Bu çeşit insanlar hemen hemen herkesin etrafında bulunmakta kasımpatı. Sen ne kadar kendini uzak tutmaya çalışırsan çalış onlar mutlaka bir şekilde gelip seni buluyorlar. Neden gelip seni buluyorlar? Çünkü onlar da senin içindeki insan sevgisinin, iyiliğin ve güzelliğin bir şekilde farkına varıyorlar, kendileri de bu değerlerden çok uzak oldukları için seni de zorla bozmaya çalışıyorlar, kendi seviyelerine indirmeye... Çok tehlikeliler. Hiçbir şekilde aynı ortama girmemekte ve uzak durmakta fayda var çünkü "yavuz hırsız ev sahibini bastırır" misali bir duruma düşüveririz. Arsız olmayı bilmediğimiz, beceremediğimiz için arkadaşım.

Zeugma dedi ki...

Aynen öyle sevgili Chaotic'ciğim..
Gelip hemen seni bulmaları konusuna da ek olarak şunu söyleyeyim,mümkün olduğunca kullanmak istiyorlar seni.Çünkü verici olduğunu biliyorlar,''Olmaz!'' demeyi ne kadar zor becerdiğini biliyorlar..
Çevremizde çok oldukları doğru ama..Hatırı sayılır miktarda mevcut bu insanlardan.Hem de hayatın her alanında:(
Neyse daha fazla yazmayayım,yazıda yeterince sinirlenip uzattım zaten :)
Tanıdığım sınırlı sayıdaki ''kalbi insan sevgisi,iyilik ve güzellikle dolu''insanların başındasın ChaotiC.
Bu yüzden ve yeri gelmişken seni çok sevdiğimi ekleyerek bitirmek istiyorum.
Sevgilerimle :)

MyBiber dedi ki...

Çok teşekkür ederim kasımpatım. İnsan kendi içindekileri yansıtan bir ayna... Sen de etrafına iyilik, güzellik ve sevgi saçıyorsun. Aksi halde bu satırlar çıkmazdı, çıkamazdı senden... Sen de elinde iyilik, güzellik, sevgi meşalenle bu tip insanların en başında koşuyorsun. Sevgilerimle...

Cavill dedi ki...

bu şahsiyetlerden çok var maalesef, onların ki aşağılık kompleksi olanların bir durumu hazmedememe vakaları...

en iyisi onlar yokmuş gibi davranmak..
hadi sana kolay gelsin.

Zeugma dedi ki...

Jadecim hoşgeldin :)
Yeni gördüm seni kusura bakma..

Yine hemfikiriz desene..Eee bahsedilen kişilikler bu kadar fazla olursa ya sana dokunacak zararları ya bana..Mutlaka hem de..

Sana da kolay gelsin:)
Sevgilerimle...