9 Eylül 2008 Salı

Allah Rahmet Eylesin!

Yokuşu pek gözümü korkutmamıştı, ne de çamurlu yolu. Yürüyordum ağırda olsa, cebimde umutlar, dilimde inceden bir türkü! Gülüyordum yalnızlığa, içimden gelerek ve çoşkuyla! Ne olacak ki? Nasılsa az sonra varacaktım. Ayakkabılarım çamurdan kalkmaz oldular ama içimde sana kavuşmanın heyecanı vardı pek aldırmadım! Biraz serindi hava! Burnum kızarmıştır kesin, birazda akmıştır! Kazağıma silip bir gülüş daha patlattım bu hayata! Geliyorum işte ağırdan da olsa!

Hayal kuruyorum yürürken! Elimde bir büyük kese kağıdı var.İçinde bir şişe şarap, biraz meyve ve belki romantizime ortak olur diye iki de ucuz yolu mum. Aslında içim yanıyor alev alev, mumlar bari kıskanmasa! Çokta sesiz bir yol bu, bazen bakıyorum şöyle dağın yamaçlarına doğru. Kim bilir orada da ne yangınlar var, maviye hasret yürekler! Vay be diyorum! İnsan yaşamalı her anı doyasıya! Zamanın zerresini titizlikle harcamalı! Geliyorum işte ağırdan da olsa!

Yaklaştım artık iyice, çok garip oluyor içim! Birden nedense boğazımda düğümler olmaya başladı! Heyecandan biliyorum! Daha bakmadan gözlerine, gözlerine bakmanın hayali işte! Duymadan daha kokunu, kokunu duymanın hayali! Sarılmadan sana sıkıca, sıkıca sarılmanın hayali! Derin bir nefes alıyorum, biraz öksürüyorum ama hasta değilim, sesimi ayarlıyorum sana seslenirken hata yapmasın diye! Üstümü başımı düzelttim, kazağıma sürdüğüm burnumun izlerini saklamaya çalışıyorum! Neyse heyecandan iyice karıştırdım izleri! Kapının önündeyken evin hemen sağındaki boş sandalyeye bakıyorum göz ucuyla, gülümsüyorum kendi kendime! Ya varya seni çok seviyorum! Geldim işte ağırdan da olsa!

Kapının önündeyim, geldim işte içeri girmeliyim! Çalıyorum kapıyı ve heyecanım kat kat arttı! Şimdi ağlayacağım nerdeyse! Ama kapıya vurur vurmaz, kapı ince bir gıcırtıyla açıldı! Korku filmi mi? Yok değil! Herhalde açık unuttun sanıyorum! Biraz korku biraz da heyecanla tam açıyorum kapıyı azına kadar! İçeride pencere açık, perde rüzgardan sallanıyor hafifçe, senin orada olduğunun tek delili kokun! Yoksun! Dizlerim çözülüyor, ellerimdeki herşey yere düştü, ben dahil! Çok derin bir sessizlik var! Rüzgarın sesi, kapının ince gıcırtısı ve kokun!

Bir küçük kağıt parçası düşüyor masadan rüzgarın etkisiyle. Gzölerimi silip, suratımı düzeltip kalkıyorum! Hemen pencere önündeki divana oturuyorum! Bir elim azımı kaparken diğer elim bacaklarımla karınımın arasında! Sıkıyorum kendimi haykırarak ağlamamak için! Derin bir nefes daha alıyorum! Ne yazdın acaba? Okuyorum...Ağırdan da olsa gelmiştim oysa!

Hayat bir umut, bin umut, milyonlarca umut! Gözyaşları bir hece, bir kelime, milyonlarca cümle! Yalnızlık tek! Gece ve yıldızlar bir resim, bir masal, bir hikaye! İnanmak, sadece sana ve olanlara! Ölmek, parça parça olmak, milyonlara bölünmek! Her birisini alev alev yakmak sonra ve yaşamı avuçlarında toplayıp savurmak gökyüzüne! Hepimiz öleceğiz! Her yaşamın bir sonu var elbet! Ölüyorum ağırdan da olsa! Gömüyorum her bir umudun cesedini ve her bir masalın kefenini dikiyorum! Sana olan her duygumu koyuyorum bir bir tabutlara! Son yolculuk bu, hakkımı helal ediyorum tüm anılarıma, iyi bilirdim hepsini! Allah Rahmet eylesin!

4 yorum:

beenmaya dedi ki...

ah be örümceğim gece gece ne yaptın sen yaa...

Zeugma dedi ki...

Harikasın sen Alaaddin!!Döktürmüşsün yine şiirsel bir duygusallıkla..
Son cümleleri beğenmedim ama :(
Anılar yaşanmak içindir..İyi ya da kötü..Bazen dengeyi şaşarlar sadece..Kötüler ağır bastı mı umutsuzluk sarar her yanı.
Sonra bir bakarsın tersi oluvermiş hiç anlamadan.Hiç ummadığın bir yerden küçücük,taptaze umut dolu tomurcuklar görünüvermiş..
İnsanız çünkü.Hepimize mahsus şeyler bunlar.İnan yaşamayan yok !
Dünyada en önemli şey sağlıktır bunu unutma.
Saraylarda yaşamışsın ama ölümcül bir hastalık yakana yapışmışsa neye yarar? Gecekonduda yaşıyorsun ama bir kaşık çorbanı mutlulukla ,şen şakrak kahkahalarla içmenin bedeli ölçülebilir mi ve tadı nerede var?
Umutsuzluklarının hepsi ölsün senin.Başına konfeti gibi umut ve güzellik yağsın örümcek !
Düşlediğin her şey ama her şey gerçek olsun sırayla,ya da hepsi birden aniden :)
Sevgilerimle..

ilham perisi dedi ki...

Hepsi geçecek...

vili dedi ki...

Yakıcı ve güzel ifadeler...
Ama şimdilik bir son bu :) İnanman gereken başka masallar vardır, seni bekleyen.